AIWOT:
Το σχέδιο "The use of Artificial Intelligence in the Work of a Teacher", εν συντομία AIWOT, είναι ένα έργο Erasmus+ Small Scale partnership in VET (KA210-VET) που χρηματοδοτείται από τον Εθνικό Οργανισμό της Εσθονίας (Project No. 2023-2-EE01-KA210-VET-000170467) .
Το έργο συντονίζεται από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της κομητείας Valga (VKOK) από την Εσθονία με τη συμμετοχή του Κέντρου Κατάρτισης Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας (VESK) από τη Λιθουανία και της Ολυμπιακής Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής από την Ελλάδα.
Το κίνητρο πίσω από την υλοποίηση αυτού του έργου αφορά τις πραγματικές ανάγκες των κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (VET) να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους μέσω της προσθήκης εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη διαδικασία ανάπτυξης περιεχομένου κατάρτισης και παροχής κατάρτισης. Η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνηςαναδιαμορφώνει την εκπαίδευση. Η ΕΕΚ αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο για την προετοιμασία του εργατικού δυναμικού, ενώ η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις καθημερινές δραστηριότητες μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα και τη συνάφεια των προσφερόμενων υπηρεσιών κατάρτισης.
Στο πλαίσιο του σχεδίου AIWOT η σύμπραξη:
- Διεξάγει έρευνα για τα υπάρχοντα εργαλεία ΤΝ στον τομέα της ΕΕΚ και κατηγοριοποιεί τα εργαλεία ΤΝ με βάση τις λειτουργίες τους.
- Δοκιμάζει πιλοτικά τα καταλληλότερα εργαλεία ΤΝ στη διδασκαλία της ΕΕΚ ακολουθώντας την ταξινομία του Bloom, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες ΤΝ και εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της συνάφειας των εργαλείων ΤΝ στη διδασκαλία της ΕΕΚ.
- Παρέχει συστάσεις που ευθυγραμμίζουν τα εργαλεία ΤΝ με τις ανάγκες και τα γνωστικά αντικείμενα των εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας ότι είναι εφοδιασμένοι με βασικές δεξιότητες για τη χρήση των εργαλείων ΤΝ.
Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου AIWOT είναι τα εξής
1) Σύνταξη καταλόγου που περιλαμβάνει τουλάχιστον 30 συναφή εργαλεία ΤΝ για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ).
2) Τουλάχιστον 10 περιπτωσιολογικές μελέτες που θα απεικονίζουν την αποτελεσματική χρήση εργαλείων ΤΝ στην εκπαιδευτική πρακτική της ΕΕΚ.
3) Δημιουργία προφίλ για 12 εργαλεία ΤΝ που έχουν υποβληθεί σε αξιολόγηση με τη χρήση της ταξινομίας του Bloom.
4) Εκπαίδευση 12 εκπαιδευτικών και καθηγητών ΕΕΚ, που θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τα 12 πιλοτικά εργαλεία ΤΝ στις διδακτικές τους πρακτικές.
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας δημοσίευσης δεν συνιστά έγκριση του περιεχομένου της, το οποίο αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο των συντακτών, και η Επιτροπή δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.